woensdag 13 juli 2016

Cisse & co

Een tijdje geleden toonde ik de outfit die ik voor mijn zoons Eerste Communie maakte.

De dag van de fotoshoot bleek dat mijn kapoen in de periode tussen het opmeten en het maken van de broek een flinke groeischeut had doorgemaakt en dat de onderkant van zijn Cisse wel heel nipt was geworden.

hoed en vest: Zara
stof Theo: Soft Cactus via Kersenpitje
stof Cisse: Mon Depot
schoenen: Carmi
patronen Theo + Cisse: Zonen09

Daarom besloot ik na de shoot en nog op tijd voor de feestdag om de zoom los te maken en er een extra stuk aan te zetten. Dit deed ik zo zodat het lijkt alsof het één geheel is, nl. een retrozoom met brede omslag.

Ondertussen maakte ik op vraag van haar nog een paar foto's van een aantal details. Ik opteerde voor dikkere, zelfgemaakte paspel (de stof van zijn Theo-hemd komt hier terug). Volgende keer ga ik voor een iets dunner paspeltouw en dus ook een fijnere afwerking. De dubbele zak lijkt op de foto niet evenwijdig, maar is het wel. Op de achterkant ben ik best wel trots. Waar de vier patroondelen samenkomen zit het perfecte kruisje. Lang leve speldjes spelden!

stof paspel: Soft Cactus via Kersenpitje
stof Cisse: Mon Depot
patroon Cisse: Zonen 09

De broek werd hier uitgeroepen tot het favoriete exemplaar en werd dus al heel veel gedragen. En ja, de broek moest eigenlijk nog de was in en gestreken worden. ;o)

Die eerste keer een hemd en een broek naaien is me heel goed bevallen. Een hoeraatje voor de duidelijk patronen van Zonen09!

14 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...